28 februari 2023

Persbericht Samenwerking Blitz – Easykit

Laadpalen als zelfbouwformule: Blitz Power en Easykit slaan handen in elkaar

Persbericht | Kruibeke, 16 maart 2023

Blitz Power gaat intensief samenwerken met Easykit, de Belgische marktleider in zelfbouwoplossingen. De jonge producent van laadstations plaatst zo een nieuwe versnelling om elektrisch laden toegankelijker én budgetvriendelijker te maken. ‘Met behulp van een gedetailleerde handleiding kunnen doe-het-zelvers vanaf nu makkelijk zelf een laadpaal installeren. Daardoor besparen ze snel ettelijke euro’s’, klinkt het bij Blitz CEO Alexander Hertsens.

De markt van de elektromobiliteit zit in een stroomversnelling. De komende jaren zal de elektrificatie alleen maar toenemen. Niet enkel bedrijven, ook steeds meer particulieren denken na over een elektrische wagen, en bijgevolg over thuisladen. ‘De vraag stijgt, en toch is er bij sommigen nog voorbehoud’, vertelt Alexander Hertsens, CEO van Blitz Power. ‘Het leven wordt duurder en elke investering wordt afgewogen tegen de torenhoge inflatie. Dat is begrijpelijk. Onze samenwerking met Easykit is een volgende stap om elektrisch rijden toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Bij de groothandel vind je zelfbouwpakketten voor elektriciteit, verwarming, ventilatie en sanitair. Wie bouwt kan zo een pak besparen. Sinds kort is dat ook het geval voor wie een laadstation wil. Met behulp van bijgevoegde instructies installeer je zelf eenvoudig je laadpaal, waarna je er meteen mee aan de slag kan.’

Optimale prijs-kwaliteitverhouding

Vandaag kan je in alle vestigingen van EasyKit een Blitz Power Station aankopen. ‘Op termijn wordt een laadpaal onmisbaar thuis’, geeft Roel Van den Eynde – Marketing Manager van Easykit Group aan. ‘Om ons aanbod te vervolledigen, waren we al een tijdje op zoek naar een betrouwbare leverancier. Uit onze onderzoeken en tests kwam Blitz duidelijk naar voren als de meest interessante oplossing voor doe-het-zelvers. Zowel qua gebruiksgemak als prijs-kwaliteit steken de producten er bovenuit. Met de nodige instructies en handigheid kan je een laadstation makkelijk zelf installeren. Bovendien zijn Blitz Power Stations compatibel met alle EMS- en domoticasystemen. In één beweging worden ze deel van je huisautomatisatie.’

Duidelijk instructieboekje en bijkomende begeleiding